Dålig arbetsmiljö – vad ska jag göra?
Om du upplever att det finns brister i din arbetsmiljö eller om du upptäcker en risk ska du alltid ta kontakt med din närmsta chef i första hand. Du kan i andra hand vända dig till ditt skyddsombud.
Prata med din chef eller ditt skyddsombud
Om du upplever att det finns brister i din arbetsmiljö eller om du upplever att din arbetsmiljö är dålig ska du i första hand prata med din närmsta chef. I andra hand kan du prata med skyddsombudet på din arbetsplats.
Kontakta ett regionalt skyddsombud
Om det inte finns ett fackligt skyddsombud på din arbetsplats kan du kontakta ett regionalt skyddsombud inom Elektrikerna.
Inom Elektrikerna finns regionala skyddsombud som är förtroendevalda av Elektrikernas medlemmar. Om du inte har ett skyddsombud på din arbetsplats kan du kontakta ett regionelt skyddsombud för frågor eller ärenden som rör din arbetsmiljö.
Elektrikerna är indelat i 13 lokala avdelningar och i varje avdelning finns regionala skyddsombud.
Har du frågor eller behöver hjälp?
Hör gärna av dig till Elektrikernas medlemsservice Kontakten om du behöver hjälp. Vi finns här för att hjälpa dig!
Telefon: 0771-10 14 00
E-post: kontakten@sef.se
Senast uppdaterat: 26 mars 2025
Relaterade ämnen
- SkyddsombudSom skyddsombud har du fått dina arbetskamraters förtroende att föra deras talan i olika arbetsmiljöfrågor. Uppdraget som skyddsombud är ett livsviktigt uppdrag och som skyddsombud har du en av de absolut viktigaste rollerna i Elektrikerna.
- Broschyrer och material om arbetsmiljöHär hittar du en samling av broschyrer och annat material som på olika sätt rör arbetsmiljö och arbetsmiljöarbete. Materialet på sidan är indelat efter olika arbetsmiljöområden.
- ElsäkerhetAtt skapa elsäkerhet på jobbet är en livsviktig arbetsmiljöfråga. Genom att arbeta förebyggande med elsäkerhet kan du göra din och dina kollegors arbetsmiljö mer säker.