Vår sociala närvaro
Elektrikerna är aktiva i flera social kanaler där vi möter våra målgrupper. Med en närvaro i sociala medier kan vi öka kännedomen om oss, branschen och varför det är viktigt att vara medlem i facket.
I sociala medier använder vi användarnamnet @Elektrikerna. Men vi har även nätverk exempelvis för dig som är under 30 år: @UngaElektriker eller kvinna: @ELQvinnorna. Dessutom har de flesta av Elektrikernas lokala avdelningar egna Facebook- och/eller Instagramsidor.
Facebook är Elektrikernas huvudkanal. Det är där vi regelbundet kommunicerar frågor som är viktiga för våra medlemmar och för elbranschen. Facebook är Sveriges största sociala media och var sjunde svensk finns på plattformen.
YouTube
Youtube är idag världens andra största sökmotor. Elektrikerna finns på Youtube dels för att samla våra filmer på ett och samma ställe, men även för att bygga varumärke och kännedom om branschen.
LinkedIn är världens största professionella nätverk och många använder plattformen för att söka jobb. Elektrikerna använder LinkedIn främst för att hitta nya medarbetare och gör därför inte regelbundna uppdateringar utöver jobbannonser.
Nyhetsbrev
Förbundet har tagit ett beslut att så mycket som möjligt av all information som skickas ut ska gå elektroniskt istället för via brev. Som medlem får du nyhetsbrev om aktuella händelser i förbundet men även lokala inbjudningar till aktiviteter och kurser.